Werk in uitvoering 7 juli 2022
Klanttevredenheid verbeteren voor huurders met een reparatieverzoek
Huurders met een reparatieverzoek geven in ons klanttevredenheidsonderzoek (door bureau Magis) aan géén terugkoppeling te ontvangen en vinden dat ze veel actie moeten ondernemen. 38 procent van deze huurders heeft moeite gehad om de reparatie uitgevoerd te krijgen. Dat heeft te maken met het meermaals telefonisch contact moeten opnemen en de termijn waarbinnen problemen zijn opgelost.
Wat doen we er aan! Laatste stand van zaken op 7 juli 2022
We zijn gaan samenwerken met een nieuwe grote aannemer met meer capaciteit, die ook voor veel andere corporaties werkt. Op de foto ziet u bestuurder Nico van Baarsen van de WOV (links) en Technisch Directeur Roel Jan Koelewijn van Coen Hagedoorn Bouwgroep (rechts) de raamovereenkomst tekenen. In het midden de aardbeientaart!
Één keer bellen en meteen een afspraak is het streven!
Bewoners kunnen nu rechtstreeks met Coen Hagedoorn Bouwgroep (we noemen ze maar gewoon Coen) bellen en in de meeste gevallen meteen een afspraak maken. Dus nog maar één telefoontje nodig en vooral binnen veel kortere tijd, actie bij je reparatieverzoek. We merken dat bewoners toets 4 nu goed gevonden hebben en dat er meteen afspraken worden gemaakt. Nog niet op elke dag is de telefonsiche bereikbaarheid goed genoeg. Daar werken we nog aan. Ondertussen vragen we bewoners nadrukkelijk om de WOV (toets 5) en Coen (toets 4) via 075-684 4524 vooral tussen 8 uur en 10 uur te bellen.
Via de website meteen een afspraak
Ook via de website gaan we binnenkort de mogelijkheid geven om meteen een afspraak te maken met Coen. Het systeem is inmiddels getest en via keuzes (waar zit het gebrek in je woning) kom je uit bij de mogelijkheid om meteen een afspraak te maken met een vakman van Coen. Wij denken dat dit een flinke verbetering gaat geven in de opvolging van de reparatieverzoeken. Reparatieverzoeken via de website blijven nog minder lang liggen en je weet zeker dat er iemand komt. Waarschijnlijk vandaag of anders vlak na dit weekend gaan we het beschikbaar stellen.
Achterstanden in opvolging reparatieverzoeken oplossen
Na de storm (weggewaaide dakpannen, dakramen etc.) waren we even overbelast. We zijn nu een paar maanden verder en langzaam lopen we alle ook al langer bekende reparatieverzoeken in. Iedereen krijgt antwoord en inspectie/reparatie als bij ons de melding bekend is. Als je melding van enige tijd geleden is streven we erna dat je regelmatig op de hoogte wordt gehouden door Coen.
Aandacht voor vocht- en schimmelproblemen
De huurdersvereniging heeft opgeroepen alle vocht- en schimmelklachten nog eens bij de WOV te melden. Dat hebben veel bewoners gedaan en daar zijn we blij mee. Of de melding al bekend was bij ons of nieuw; in alle gevallen is de WOV druk bezig met Coen en de specialisten om per woning een goede aanpak te ontwikkelen. We gaan niet zitten wachten tot we alles bedacht hebben, reparaties vinden nu al plaats. Wel is het zo dat de vocht- en schimmelklachten vaak niet simpel zijn te verhelpen of maar één oorzaak hebben. We streven erna om iedereen met deze specifieke klachten te laten weten wat de volgende stappen zijn en of, maar ook wanneer uitvoering gaat beginnen. We gaan dit jaar ook samen met de Woonbond en HVO nader onderzoek doen na de vocht- en schimmelproblematiek. Daarover later meer.
Leegstaande woningen na verhuizing weer sneller verhuren
Nu we meer slagkracht hebben gekregen zijn we versneld bezig, het aantal (na verhuizing) leegstaande woningen, waar nog zogenaamde mutatiewerkzaamheden moeten plaatsvinden, aan te pakken. Dit doen we nu nog met meerdere aannemers. Het doel is natuurlijk om woningen sneller weer door te kunnen verhuren aan de volgende gelukkige bewoner. We kunnen inmiddels vaststellen dat we de achterstand grotendeels weggewerkt hebben, behalve nog op de Boomstraat waar we eerst nog met asbestsanering bezig zijn.
Toekomstige woningen die leeg komen zullen dan steeds binnen een aantal weken door Coen worden opgeknapt zodat ze ook weer snel in de verhuur kunnen.
Afsprakenkaartje
Coen gaat werken met een afsprakenkaartje zodat na een eerste ronde werkzaamheden of inspectie bij u thuis het duidelijk blijft wat de vervolgafspraken zijn.