Spring naar inhoud

Reparaties en onderhoud

Onderhoud voor rekening van huurder of verhuurder?
Dat uw woning onderhouden moet worden, spreekt voor zich. Het is echter niet altijd even duidelijk of het de taak van de huurder of van de verhuurder is om dat onderhoud uit te voeren en te betalen. Om u als huurder meer duidelijkheid te geven over de werkzaamheden waarvoor u zelf wel en niet verantwoordelijk bent, is het Onderhouds-ABC samengesteld. Er staat zo nauwkeurig mogelijk in beschreven welke onderhoudszaken voor wiens rekening komen én wie het moet uitvoeren.

Veel grote reparaties zoals herstellen van daken bij lekkages, of vervangen van kozijnen, ramen en deuren voeren wij voor u uit. Kleine herstelwerkzaamheden zoals het smeren en vastzetten van hang- en sluitwerk en het verhelpen van klemmende binnendeuren moet de huurder zelf doen. Maar wij kunnen u ook helpen, u krijgt hiervoor dan een rekening. In het onderstaande Onderhouds-ABC vindt u per letter van het alfabet de meest voorkomende onderhoudswerkzaamheden. Naast de onderhoudsactiviteit ziet u precies wie verantwoordelijk is voor het onderhoud en de kosten daarvan: 'WOV of de huurder'. 

Als u op één van onderstaande foto's klikt krijgt u een toelichting waar en hoe u een reparatieverzoek kunt melden.

Spoedreparatie en calamiteit

Voor calamiteiten en zeer dringende storingen die niet kunnen wachten tot ons volgend technisch spreekuur, kunt u 24 uur per dag bellen naar ons algemene nummer 075 684 4524. U wordt dan doorverbonden naar onze spoeddienst.