Bestuur
Het bestuur is verantwoordelijk voor de strategie, het beleid en de realisatie van de doelstellingen van de WOV en bestaat volgens de statuten uit minimaal drie personen.
Het Bestuur legt verantwoording af aan de 'Raad van Commissarissen (RvC) over zijn handelen in hoedanigheid als Bestuur van de Vereniging. In het jaarverslag rapporteert het Bestuur over de gerealiseerde maatschappelijke, operationele en financiële resultaten van de Vereniging. Daarbij wordt ook aandacht gegeven aan de doelmatigheid van de Vereniging en de mate waarin de Vereniging in staat is haar maatschappelijke taak op langere termijn te vervullen. Het jaarverslag wordt na vaststelling door de ALV openbaar gemaakt door publicatie op de website.
Door periodiek overleg met de Gemeente Oostzaan, de Adviesraad, huurdervereniging (HVO) en de afdelingscoördinatoren van de organisatie zorgen de bestuurders voor verankering binnen en buiten de organisatie.
Ter uitwerking van en in aanvulling op de statuten is het bestuursreglement opgesteld.
Samenstelling van het bestuur
De heer N. Moesman
Voorzitter
• Benoemd per 1 december 2023 voor de tweede bestuurstermijn, herbenoembaar per 1 december 2027
• Directeur Vastgoed bij zorgorganisatie Dagelijks leven
De heer R.A.C. van Aert
Lid
• Benoemd per 1 september 2022, herbenoembaar per 1 september 2026
• Voltijds bestuurder/dagelijkse leiding WOV
Het is van belang dat de bestuursleden geen (neven)activiteiten uitoefenen waarbij er sprake is van (een schijn van) belangenverstrengeling in relatie tot het functioneren als lid van de RvC van WOV. Daarom worden nevenfuncties jaarlijks geïnventariseerd en in het jaarverslag vermeld.